Tekstiviestit vesikatkoista

Joudumme toisinaan katkaisemaan vedenjakelun huoltaaksemme vesihuoltoverkostoa. Pääkaupunkiseudulla tapahtuu vuosittain noin 500 ajastettua vesikatkoa. Tiedotamme tällaisesta katkosta etukäteen, jotta voit varautua siihen. Jätämme kiinteistöön ilmoituksen katkosta ja tiedotamme tekstiviestillä asukkaille. Joskus lähetämme tekstiviestejä myös äkillisissä häiriötilanteissa.

Lähetämme tekstiviestin automaattisesti pääkaupunkiseudun yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite ovat julkisia. Huomioithan, että jos osoitteesi ei löydy esimerkiksi numerotiedustelun kautta, emme saa sitä operaattorilta emmekä pysty lähettämään sinulle tekstiviestiä, vaikka puhelinnumerosi olisi julkinen. Jos et ole varma tietojesi julkisuudesta, voit tilata tekstiviestin varmuuden vuoksi. 

Tilaa meiltä tekstiviesti vesikatkoista, jos:

  • puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun osoitteeseen kuin asuinpaikkaasi (käytössäsi on esim. työpuhelin)
  • sinulla on prepaid-liittymä tai salainen puhelinnumero tai
  • olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta osoitettasi numerotiedustelupalveluiden käyttöön

Näin tilaat tekstiviestin vesikatkoista:

Alla olevan lomakkeen kautta voit rekisteröityä palveluun puhelinnumerolla tai sähköpostiosoitteella. Rekisteröitymisen yhteydessä tilaat puhelimeesi tai sähköpostiisi PIN-koodin, jolla vahvistat rekisteröitymisen. Rekisteröitymisen jälkeen voit tallentaa omiin tietoihisi yhden tai useamman osoitteen. Myöhemmin voit päivittää tai poistaa tietojasi samalla lomakkeella tilaamalla uuden PIN-koodin. Et siis tarvitse salasanaa palvelun käyttöön. Tarkemmat ohjeet palvelun käyttöön löydät tältä sivulta lomakkeen alta.

Huom! Kun syötät palveluun katuosoitettasi, älä kirjoita samaan kenttään talon tai asunnon numeroa. Jos kirjoitat samaan kenttään sekä kadunnimen että talon numeron, palvelu ilmoittaa että osoitetta ei löydy. Talon numero täytetään vasta seuraavaan kenttään, joka tulee näkyviin, kun olet valinnut lomakkeen tarjoamista vaihtoehdoista oikean kadunnimen.

Lomake tekstiviestipalvelun rekisteröitymiseen

Alla olevalla lomakkeella voit rekisteröityä tekstiviestipalveluun.

Voit myös käyttää suoraa linkkiä rekisteröitymislomakkeelle

Näin rekisteröidyt tai tallennat osoitteita palveluun:

  1. Valitse tapa, jolla haluat HSY:n tiedottavan sinua vesikatkoista. Voit valita yhden tai useamman vaihtoehdon 
    • tekstiviesti matkapuhelinnumeroon
    • ääniviesti lankapuhelinnumeroon tai
    • sähköpostiviesti sähköpostiosoitteeseen.
  2. Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0501234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi. Tarkista, että tiedot ovat varmasti oikein.
  3. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta.
  4. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä (jos annoit matkapuhelinnumeron) tai sähköpostitse (jos annoit sähköpostiosoitteen mutta et matkapuhelinnumeroa). Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian automaattisen puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi.
  5. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  6. Klikkaa OK-painiketta. Nyt olet rekisteröitynyt palveluun ja voit siirtyä tallentamaan osoitteen/osoitteita omiin tietoihisi.
  7. Klikkaa Tilaa-painiketta.
  8. Täytä lomakkeeseen ensin postinumero. Kun alat kirjoittaa katuosoitetta seuraavaan kenttään, lomake tarjoaa mahdollisia kadunnimiä järjestelmästä. Valitse niistä oikea. Huom! Älä siis kirjoita samaan kenttään talon ja asunnon numeroa. Talon numero täytetään seuraavaan kenttään, joka tulee näkyviin vasta, kun olet valinnut kadunnimen lomakkeen tarjoamista vaihtoehdoista. Rapun tai asunnon numeroa ei tarvitse täyttää lomakkeeseen.
  9. Klikkaa Tilaa-painiketta osoitteesi kohdalta. 

Huomioithan, että voit rekisteröidä enemmän kuin yhden osoitteen, esimerkiksi työpaikan tai lähiomaisen osoitteen. 

Mikäli useampi henkilö samassa taloudessa haluaa tilata tekstiviestin vesikatkoista, jokaisen on rekisteröitävä oma puhelinnumeronsa palveluun erikseen.

Katso videolta, miten rekisteröidyt palveluun

Pidä yhteystietosi ajan tasalla

Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen verkkopalveluun. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi. 

Miten peruutan tilauksen

  1. Kirjoita yllä oleviin kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0501234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi. Tarkista, että tiedot ovat varmasti oikein.
  2. Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta.
  3. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä (jos annoit matkapuhelinnumeron) tai sähköpostitse (jos annoit sähköpostiosoitteen mutta et matkapuhelinnumeroa). Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian automaattisen puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi.
  4. Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  5. Klikkaa OK-painiketta. Nyt olet rekisteröitynyt palveluun ja voit tarkastella rekisteröimiäsi tietoja.
  6. Jos haluat perua tilauksen, klikkaa Peru tilaus -painiketta.

Tietosuoja

Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin vesikatkotiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä.

Sopimusasiakkaitamme ovat kiinteistöt ja taloyhtiöt, kuten kerrostalot ja rivitalot, joten meillä on vain omistajan, isännöitsijän tms. yhteystiedot. Emme käytä HSY:n asiakasrekisteriä numeroiden keräämiseen.