Konalan Sortti-aseman remontti alkaa elokuussa

Tiedotteet 09.07.2024, 08:00
Valokuva Konalan Sortti-aseman toimistorakennuksesta ulkoapäin.
Remontissa uusitaan esimerkiksi Konalan Sortti-aseman aitoja, kaiteita ja valaistuksia. Kuva: HSY.

Peruskorjaamme Konalan Sortti-asemaa syksyllä 5. elokuuta alkaen. Sortti-asema on remontin ajan suljettu, mutta Sortille avataan 7. elokuuta erillinen risupiha omenoiden, risujen ja puutarhajätteen vastaanottoon.

Konalan Sortti-aseman remontti alkaa 5. elokuuta ja kestää noin kaksi kuukautta. Tavoitteena on avata remontoitu Sortti-asema lokakuun puolivälissä.

Sortti-asema on remontin ajan kiinni ja normaali kulkureitti on suljettu. Avaamme kuitenkin 7. elokuuta Sortin alapihalle erillisen risupihan, jossa otetaan vastaan muutamaa syksyn sesonkijätettä: omenoita, risuja ja puutarhajätettä. Risupihalle ajetaan Paperitien kautta. Sortti-asemalle on tulossa myös kartta ja ajo-opasteet risupihalle.

– On harmillista, että joudumme pitämään Konalan Sortti-aseman kiinni remontin aikana. Toisaalta saimme nyt hyvän mahdollisuuden testata pop up  -Sortti-konseptia puutarhajätteiden ja risujen tuomiseen, käyttöpäällikkömme Eetu Keinänen kertoo.

Muut Sortti-asemat palvelevat Konalan remontin ajan normaalisti. Konalan Sortti-asemaa lähimpänä ovat Ruskeasannan ja Kivikon Sortti-asemat sekä Koivukylän Sortti-pienasema, joista Ruskeasanta ja Koivukylä palvelevat asiakkaita myös viikonloppuisin. Kaikkien Sortti-asemien aukioloajat löytyvät verkkosivuiltamme.

Päivitetty: 09.07.2024 12:49
Sortti-asemat